Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Najlepszy sposób na naukę d3d
#1
Jestem całkiem nowy w hackowaniu gier i chciałbym nauczyć się d3d z oczywistych powodów. Możesz polecić mi sposób na c ++
Reply
#2
Chodzi mi o to ... Chyba czytasz lub oglądasz tutoriale i patrzysz na inne źródła bez ślepo kopiowania ... jak naprawdę zrozumieć, co się dzieje? Czy masz konkretne pytania? Może zacznij proste ... nawet nie myśl o swoim hackerze. Po prostu spróbuj narysować pojedynczy trójkąt lub pole na ekranie itp.?
Reply
#3
Zacząłem od TEJ książki. Daje ci dobre podstawy podstawowej algebry liniowej (jeśli jeszcze jej nie znasz), która jest używana przez cały czas w grafice. Następnie przechodzi do podstawowych zastosowań DirectX, takich jak rysowanie prostego pudełka 3D i tego typu rzeczy. Pod koniec książki będziesz mógł zrobić kilka fajnych rzeczy, takich jak odwzorowanie cienia, renderowanie z opóźnieniem, oświetlenie i podobne rzeczy.
Reply
#4
Dziękuję Wajsic za polecenie tej książki, szukałem jej Właśnie kupiłem wersję DirectX11 i dodałem do zakładek wersję DirectX12 na później. alop125125, dla wstępu polecam tę stronę: http://directxtutorial.com/ Pokaże ci podstawowe zasady i teorię, a następnie przejdzie do praktycznego, tworząc okno, renderer, ucząc cię prostego kształtowania. Jednak poprosi cię o zapłatę, aby mieć dostęp do bardziej zaawansowanych rzeczy, których ja nie miałem. Zamiast tego zwróciłem się do biblioteki opakowującej DirectX. Ponieważ koduję tylko w C ++, przeczytałem samouczek z biblioteki DirectXTK (DirectX ToolKit) dostępnej pod tym adresem: https://github.com/Microsoft/DirectXTK/wiki Jeśli kodujesz w C #, domyślam się, że istnieje coś podobnego o nazwie "SharpDX" Mam nadzieję, że to pomoże.
Reply
#5
Używałem directxtutorial.com i nienawidziłem tego, wszystko to było kopiowanie makaronu
Reply
#6
Zacytować: Napisał pierwotnie alop125125 Używałem directxtutorial.com i nienawidziłem tego, wszystko to było kopiowanie makaronu Cóż, dość dobrze opisuje podstawy, a potem idzie w szczegóły i wyjaśnia w dużym stopniu duże porcje kodów, nie spodziewaj się, że dostanie 100% tego za pierwszym razem. Przeczytałem i zrozumiałem zasady za pierwszym razem, głównie kopiowałem wklejone rzeczy po raz pierwszy, a następnie, gdy musiałem je uwzględnić w moim projekcie nakładki, ponownie przeczytałem samouczek po raz drugi, podczas gdy ja scalałem kod z nakładka i pozwoliła mi lepiej zrozumieć, co robi krok po kroku. Aby uzyskać lepszy w DirectX, właśnie kupiłem książkę "Wprowadzenie do programowania gier 3D z Directx 11" (około 30 GBP na Amazon). Nie mogę tego ocenić, ponieważ właśnie to otrzymałem, ale wydaje się to bardzo kompletne, a książka ma dobre recenzje. Zauważ, że istnieje również edycja DirectX 12, jeśli chcesz się tego bezpośrednio nauczyć. W przeciwnym razie nie widzę innego sposobu na szybką naukę DirectX, jest to dość obszerna biblioteka z własnymi zasadami i logiką, więc nie spodziewałem się jej opanować w 10 tutorialach stron internetowych, po prostu zaczyna się od ciebie.
Reply
#7
Tak, kazałem książkę życzyć mi szczęścia lol dzięki za rekomendację
Reply
#8
DirectX 11 i 12 są prawie identyczne pod względem API. Jeśli najpierw nauczysz się 11, twoje powinno być w stanie użyć 12 w krótkim czasie, ale jeśli chcesz użyć 9, będziesz musiał spojrzeć na to nieco więcej.
Reply
#9
Zacytować: Originally Posted by wajsic DirectX 11 i 12 są prawie identyczne pod względem API. Jeśli najpierw nauczysz się 11, twoje powinno być w stanie użyć 12 w krótkim czasie, ale jeśli chcesz użyć 9, będziesz musiał spojrzeć na to nieco więcej. Tak, zauważyłem podczas czytania kodu z innych nakładek. Chcę, aby moje zyski z ulepszeń DX11, więc zacząłem od tego i z moich badań, DX12 ma wiele ulepszeń wydajności, nawet jeśli - nadal, jeśli rozumiem dobrze - to nie powinno tak naprawdę wpływać na nakładkę jak rzeczy do rysowania są dość proste (oczywiście jeśli są dobrze zakodowane) Dobrze jest wiedzieć, że następna wersja jest podobna, ale jako początkujący wybieram najbardziej udokumentowaną.
Reply
#10
Dodatek: Znalazłem tutoriale autorstwa Rastertek: http://www.rastertek.com/tutdx11s2.html Ma kilka samouczków, a także wyjaśnia, że prawdopodobnie znowu będzie dużo kopii, ale kod wydaje się dużo bardziej uporządkowany i uporządkowany. Być może warto spróbować, jeśli uruchomisz DirectX.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)