Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawianie materiałów w obiektach
#1
Teraz w DirectX można ustawiać tekstury, a te pozwalają na użycie tekstur utworzonych w programach 2D. Ale możesz także ustawić materiały, tutaj trochę wytłumaczyć:   Materiał służy temu samemu celowi co tekstura, ale jest znacznie bardziej wszechstronny. Możesz edytować parametry materiału aktywnie podczas działania aplikacji.   Teraz wielu ludzi lubi umieszczać al swoje parametry w DrawIndexedPrimitive, ale lubię pisać funkcje, aby zaoszczędzić nam miejsce, uczynić je czystym i łatwym w obsłudze.     to znaczy     Kod:   void CreateMat (IDirect3DDevice9 * Urządzenie, int Name, float Rozproszone_Red, float Diffuse_Green, float Rozproszony_Blue, float Diffuse_Alpha, float Ambient_Red, float Ambient_Green, float Ambient_Blue, float Ambient_Alpha) {D3DMATERIAL9 Name; // zadeklaruj swoją matę ZeroMemory (& Name, sizeof (D3DMATERIAL9)); Nazwa . Rozproszeni. r = Diffuse_Red / 255; // ustaw rozproszony czerwony kolor Nazwa. Rozproszeni. g = Diffuse_Green / 255; // ustaw rozproszony zielony kolor Name. Rozproszeni. b = Diffuse_Blue / 255; // ustaw rozproszony niebieski kolor Nazwa. Rozproszeni. a = Diffuse_Alpha / 255; // ustaw rozproszoną wartość alfa Nazwa. Ambient. r = Ambient_Red / 255; // ustaw kolor czerwonego otoczenia Name. Ambient. g = Ambient_Green / 255; // ustaw zielony kolor otoczenia Nazwa. Ambient. b = Ambient_Blue / 255; // ustaw kolor niebieskiego otoczenia Name. Ambient. a = Ambient_Alpha / 255; // ustaw wartość ambient alfa Device -> SetMaterial (& Name); }   To jest funkcja, którą obecnie używam dla moich materiałów.   Pozwól mi wyjaśnić, jak to działa, kolor rozproszony jest "PRAWDZIWYM" kolorem materiału, kolor otoczenia jest kolorem, że materiał jest tam, gdzie światło go uderza.     to znaczy     Szary jest kolorem rozproszonym, a biały jest kolorem otoczenia. czarny na tym przykładzie nie odnosi się do materiału, który jest kontrolowany przez oświetlenie (o czym później piszę inny temat)   Ponownie, mam nadzieję, że to pomogło.
Reply
#2
+ REp koleś Świetna robota Świetnie świetna!
Reply
#3
dzięki, cieszę się, że mogłem pomóc.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)